Glass nostalgi.

Idag hade sp08i redovisning på ämnet sustainable development, det gick finemang!
Jag slutade alltså klockan 11 men befann mig på skolan i biblioteket till klockan 16 ungefär. Skulle plugga svenska, och fick mig ett betygssnack gällande NK A, NK B och Geografi. Känns mycket bra faktiskt!

För en stund sedan gick jag ner till affären, såg en festis och kom på att jag inte har druckit det på år och dar! Så jag köpte en grön rackare, "guanabana pineapple", smakade lite som solero glassen "solero shots" som var som kulor i en konstig "burk" som fanns förut i olika färger! om någon förstår vad jag menar. Den här drycken smakade lite som de gröna. Det fick mig att tänka på alla GODA glassar som fanns förut!

         

1997
                         2000                          2003



År 1996 kostade en cornetto 9 spänn och idag kostar en sån 14 kr. En magnum kostade 12 kronor och idag 17 kr. Varför bytte dom namn från spirello till twister? varför tog dom bort igloo och solero shots t.ex.?

Nu måste jag skriva om dyslexi till morgondagens muntliga redovisning!
ciaoo!

Kommentarer
Postat av: johannast

åååååh du fick mig att tänka på glass.... den där burken med kulor i, MUMMMMSSSS

2009-04-27 @ 21:34:50
URL: http://jhnnastorm.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag vet vilka du menar! Solerokulorna alltså, har för mig att de var lite syntetiska i konsistensen dock haha. Jag trodde att twister alltid hetat just twister, kommer ihåg namnet spirello men inte att det var just den, man lär sig något nytt varje dag ;)



Kommer ihåg att jag älskade en glass som hette klipp klapp eller nåt sånt (kan ha vart klick klack) den hade ett gult överdrag som smakade lite fruktigt, gräddig vanilj glass och en tuggummi pinne som man höll glassen i! De sålde även tuggummi i ask med samma namn, saknar dem!

2009-04-28 @ 09:09:12
URL: http://katinaheldine.blogg.se/
Postat av: Anonym

skulle varit den tiden nu så man kan äta ihjäl sig på glass..

2009-04-28 @ 19:46:43
Postat av: Linnea

Just det ja! Den soleroglassen var också mycket god, åh nu blev jag galet sugen på solero haha. Ha en bra dag (:

2009-04-28 @ 20:18:31
URL: http://katinaheldine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0