American Red Cross

Idag gjorde jag och Tea våran första dag på röda korset i Columbus - OH. Jag har tvättat "mannekins"(dockor dom använder till första-hjälpen-träning) hela dagen typ och lite andra småsaker som förbereder för kurserna dom har i lifesaving osv. FETT KUL!!!!! nä men man är ju glad to help, nice to meet you and all that...

De delade på oss så Tea hamnade med några sköna snubbar som inte gjorde någonting. De har hand om puppetshows för barn där man lär sig vad man ska göra vid brand, orkan, översvämning osv och de hade inte någon show förrän runt sju på kvällen, därav lack of work to do.

Vid lunchtid tänkte jag hitta Tea och hon tänkte hitta mig enligt Dawn som receptionisten på min avdelning heter. Egentligen hade ju Tea åkt med sina dudes för att hitta någonstans att äta. Stephen och Tola som dom heter visste ju inte att jag existerade förrän någon annan på kontoret ringde och berättade att jag fanns. Då kom dom tillbaka och hämtade mig så åt vi på ett diner - Bob Evan's.
Det var en trevlig dag som slutade här för en stund sen med att Tea och jag låg på min säng och garvade så tårarna rann och det gick knappt att andas. Det var våra LJUVLIGA filmer på min nya påådii från den här resan so far blandat med övertrötthet tror jag. Förhoppningsvis lyckas vi lägga upp några laterooo.

tjarå.

Kommentarer
Postat av: Maria Persson

hej min älskling. Hittade in till bloggen först idag. Känns som att jag följer med dig på resan. Första dan på Red cross verkade ju så där.. Hoppas det blir bättre i morrn. Hälsningar till familjen.

puss o kram

2010-11-02 @ 22:47:54
Postat av: Maria Persson

2010-11-02 @ 22:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0